Włoskie impresje- szkolna wycieczka do Włoch.

Wycieczka odbyła się w dniach od 11 do 17 marca 2024 r.

Celem wycieczki  było poznanie kolebki cywilizacji europejskiej, kultury i zwyczajów Włoch oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się przez uczniów językiem angielskim.

W Wenecji podziwialiśmy Plac Świętego Marka, Cannale Grande Ponte Rialto oraz dzielnice San Rocco. Zwiedziliśmy bazylikę, Piazzetę Campanile oraz Plac Dożów. Wynajętą łodzią popłynęliśmy na przepiękną wyspę Burano słynącą z kolorowych budynków i wyrobów z koronki.

W  Weronie (znanej z dramatu Williama Szekspira  „Romeo i Julia”) udaliśmy się do rzymskiego amfiteatru oraz do Casa Capuletti ze słynnym balkonem Julii. Widzieliśmy również dom Romea.

Watykan to kolejny przystanek na mapie naszej wycieczki. To najmniejsze pod względem powierzchni Państwo świata. Muzea Watykańskie zachwyciły nas bogatymi zbiorami sztuki, a  Kaplica Sykstyńska freskami Michała Anioła. Zwiedziliśmy również Bazylikę Świętego Piotra z  grobem Ojca Świętego Jana Pawła II.

Kolejny dzień spędziliśmy w Rzymie, gdzie uczniowie zobaczyli imponujące zabytki: Plac i Schody Hiszpańskie , Fontannę di Trevi , Panteon, Kapitol oraz Forum Romanum, Koloseum i Łuk Konstantyna.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Florencji, gdzie podziwialiśmy piękne widoki miasta. W stolicy pięknej Toskanii zobaczyliśmy: Katedrę Santa Maria del Fiore z jej słynną czerwoną bryłą kopuły dominującą nad dachami Florencji, Dzwonnicę Giotta, Baptysterium San Giovanni z Drzwiami Raju oraz Most Złotników.

Wyjazd był niesamowitą okazją do poznania obyczajów, kultury i dziedzictwa narodowego Włoch, a także wspaniałym czasem spędzonym w doskonałej atmosferze.

Włoskie impresje- szkolna wycieczka do Włoch.